dinsdag 2 juli 2013

FrieslandPost

Deze week ben ik begonnen bij de FrieslandPost. Een stage, voor vier maanden. Opmerkelijk detail: de redactie zetelt in Heerenveen. Ruim een jaar nadat ik uit mijn geboorteplaats vertrok, ben ik weer terug. Nog opmerkelijker is het dat het redactiepand is gevestigd aan dezelfde Herenwal als de voormalige redactie ‘Zuid’ van de Leeuwarder Courant.
Maar de LC-redactie is inmiddels opgeheven. En ik woon dus in Leeuwarden.
Het kan verkeren.
Net als overigens het Friesch Dagblad. De lezersactie om een half miljoen euro binnen te halen, heeft het dus niet gered. De christelijke regionale krant, de laatste zelfstandige krant van ons land, is nu onderdeel van NDC Mediagroep.
Die Noordelijke Dagblad Combinatie is ook de uitgever van het Dagblad van het Noorden.
En –jawel- van de Leeuwarder Courant.
C’est la vie.
Ik zit ondertussen ‘gewoon’ bij de FrieslandPost. Mijn verhalen te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten