donderdag 3 januari 2013

Vittorio


Vittorio is niet de naam van een soort stiefvader. Het is de naam van een croissanterie aan de Voorstreek in Leeuwarden. Open tussen 11 en 18 uur. Ik kom er niet vaak. Als ik er kom, laat ik me graag verrassen.
Want verrast wordt je er zeker.
Vooral de bordjes op de tafeltjes, waarop met krijt een reclame staat geschreven.
Zo stond er een aantal weken geleden de klantentrekker geschreven: “Nu verse muntthee”. Ik vroeg me af of de muntthee dat eerder werd geschonken, dan misschien niet of minder vers zou zijn. Ik ben daar niet achter. Muntthee is not my cup of tea.
Sinds kort is een nieuwe oneliner genoteerd. “Huisgemaakte snert! Ook vegetarisch!”
Ik heb geen idee wat ik me hier bij moet voorstellen. Waarom zou de toevoeging “Ook vegetarisch!” zijn opgeschreven? Waarom moet dat er expliciet bij? Kan huisgemaakte snert niet vegetarisch zijn? Of is de snert vegetarisch gemaakt, zoals de snert eigenlijk huisgemaakt hoort te zijn?
Daar kom je natuurlijk niet uit.
Vittorio. Het klinkt als de opvoeder van Remi.
Maar die heette Vitalis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten