zondag 7 oktober 2012

Mijn moeder is de beste


De TROS heeft een programma gehad met Yolanthe Cabau als presentatrice. Daarin nemen kinderen en vaders het tegen elkaar op. Mijn vader is de beste. Dat wordt bewezen met een aantal spellen. Wanneer het team van vader en kind een spel niet haalt, barst het kind in tranen uit. Papa is niet de beste, en 'heel Nederland' ziet dat.
Alsof de beste ouder geselecteerd kan worden door een tv-programma. Mijn vader is sowieso de beste. Maar mijn moeder ook.
Als ik bij mijn moeder ben (en bij mijn vader), dan zorgt ze goed. Bij vertrek geeft ze nog wat spullen mee. Altijd handig om dit of dat te gebruiken. Een onvoorwaardelijke zorg. Zo ken ik mijn moeder: als het de kinderen maar goed gaat.
Zo is mijn vader ook. Immers, zij zijn samen één.
Daar hoeft geen TROS aan te pas te komen.
Mijn moede is de beste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten