vrijdag 24 augustus 2012

Postkamer


Sinds deze week werk ik op de postkamer van een grote nationale bank. Onderdeel van mijn werk is het sorteren van identiteitsbewijzen. Gekopieerde bewijzen, wel te verstaan.

Ik ben regelmatig Poolse paspoorten tegengekomen. En veel Nederlandse, uiteraard. Laatst zag ik het paspoort van ene meneer Fritz. Alsof ik het zelf was. Maar dan anders.

Wat ik ook veel ben tegengekomen, zijn de lange doopnamen van (vermoedelijk) de katholieke bankklanten. 'Maria' als doopnaam van een man is veel voorkomend. Of 'Elisabeth', bij een man. Ik heb zelfs 'Joanna' gezien als doopnaam van een man.

Verder weet ik niets van de bankklanten. Hun adres weet ik niet. Leeftijd kan ik zo zien, maar daar kijk ik niet naar. Ik weet niets over hun achtergrond. Hun huwelijkse staat. Of ze kinderen hebben. Ik kan niet bij ze achter de voordeur kijken.

Misschien is dat mar goed ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten