donderdag 30 augustus 2012

Postkamer #2


Eén van mijn werkzaamheden op de postkamer van ING, is het zogenaamd indexeren van identiteitsbewijzen. Deze ID's moeten in het systeem worden opgenomen. Tijdens een werkdag komen veel van zulke bewijzen door je handen. Honderden namen per dag schuiven voorbij aan je ogen. Je zult al die namen maar onthouden...

Dat doe ik dus niet. Een aantal opvallende namen blijven me wel bij. Zo zag ik een identiteitsbewijs van een man die exact dezelfde voornamen heeft als ik. Frederik Lodewijk. Het is overigens geen familie.

Terwijl ik deze week met die bewijzen bezig was, bedacht ik me dat mensen van adel ook een bankrekening moeten hebben. Ik was benieuwd of hun adellijke titel op een identiteitsbewijs zou staan. Ik ben één adellijke identiteitsbewijs tegengekomen. Van een jonkheer. Die titel stond voor de doopnamen.

Weet ik dat ook weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten