dinsdag 21 augustus 2012

Deadman – Take your mat up & walk

Het is geen geheim dat ik weinig heb met Opwekking. Evangelische zangers, van Nederlandse of Amerikaanse origine, daar kan ik zelf weinig mee. Nadeel is dat het aanbod christelijke zangers, zangeressen en bands dan wel beperkt wordt.
Voordat ik naar Beerze vertrok, attendeerde Wobbe me op een christelijke cd: Take your mat up & walk van de Amerikaanse band Deadman. Ik kende het niet, maar mocht het luisteren in de platenzaak.
Met succes, want Deadman – daar geniet ik van. Een countryfolk-achtige muziek. Het christelijke is duidelijk aanwezig, maar ligt er niet zo dik bovenop als bij hun evangelische collega's. Ik heb er al een recensie over geschreven, maar toch: als je je christelijke horizon wilt verbreden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten