donderdag 23 augustus 2012

Buitengesloten


Ik heb mijzelf buitengesloten. Niet eens bewust, of met dat doel. Het ging eigenlijk heel per ongeluk. Omdat ik even aan het buurten was.

Het appartement precies tegenover dat van mij, wordt nu min of meer bewoond door mijn zusje. Min of meer, omdat ze nu aan het verhuizen is. Kasten komen binnen, het bed wordt geleverd, internet en tv worden aangesloten. Dat soort dingen. En omdat deze zaken vrijwel nooit op één dag plaatsvinden, is de verhuizing een langetermijn-verhaal.

Ik wilde eens controleren of de verhuizing wel goed ging. Dus ik stapte mijn appartement uit en stak de gang over. Mijn deur hield ik open, het zou slechts een inspectie zijn. De ramen stonden ook open. Kon het mooi luchten.

Terwijl ik mijn oog liet gaan over de muren, het schilderij en de foto's aan de muur, hoorden we een klik. Dat was mijn deur. Dus toch dichtgevallen. En ik kon niet naar binnen. Want mijn sleutels lagen in huis.

Dat was even balen. Want de reservesleutel lag in Heerenveen, bij pa en ma. Maar die waren een dag weg. Dus ik zou pas 's avonds weer mijn huis in kunnen. Maar nu ik toch bij mijn buurmeisje was, kon ik wel even helpen met de kast.

Na de kast en een maaltijd, vertrokken we naar Heerenveen. Als mijn ouders er niet zouden zijn, zou ik wel op een andere manier het huis in komen. We hebben allemaal zo onze “inbraak-mogelijkheden” om het ouderlijk huis binnen te komen.

Gelukkig waren mijn ouders al thuis toen ik aankwam. De sleuteloverdracht kon zo plaatsvinden. Met opgeheven hoofd weer naar huis vertrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten