vrijdag 3 augustus 2012

Bob Dylan's Tempest

Begin september verschijnt het vijfendertigste studio-album van Bob Dylan: Tempest. Zoals het een goede commerciƫle afdeling van een platenmaatschappij betoont, krijgen de Bobcats zo af en toe een kruimel toegeworpen.
Zoals bijvoorbeeld de hoes: een deel van Pallas Athena prijkt op de hoes. De naam Tempest begint met de T in de vorm van een kruis. En dan de tracklist. Een lied over de Titanic moet te horen zijn. Niet een journalistiek verhaal, want een artiest heeft zijn dichterlijke vrijheid.
“Ik wilde een religieus album maken, maar ik had onvoldoende religieuze songs. Die vergen veel concentratie, want met dezelfde draad moet je tien keer iets anders weven,” is te lezen in een artikel op Het Laatste Nieuws. Dat kruis komt dicht in de buurt van een religieus album. Net als een titel als 'Narrow Way' en 'Pay in blood' (niet mijn eigen bloed...).
Nog een aardig iets: bij het artikel van Het Laatste Nieuws is “Roll on John” te horen. Een lied dat doet denken aan Dylan's vroege folkperiode.
Natuurlijk maken zulke toegeworpen kruimels mij nieuwsgierig. Ik kan niet wachten tot 11 september. Zou Dylan nog een verborgen stemadvies geven voor de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten