vrijdag 29 juni 2012

Wobbe


Sinds ik de Discus Film & Music heb ontdekt, ga ik regelmatig naar deze muziekwinkel. Samen met Poort en King Kong vormt Discus een driehoek van muziekwinkels op de Voorstreek. Ik gun het Wobbe, de uitbater van de Discus, dat ik hem verblijd met mijn komst. Wobbe neemt de tijd om zijn klanten te leren kennen.

Aan het begin van de middag ben ik bij Wobbe (zie de foto van Ruben vanVliet) geweest. Ik moest de deur even uit, om de dag te breken. Een ommetje maken, om zo mijn hoofd leeg te maken. En daarbij, Wobbe had voor mij de Dylan-elpee Highway 61 Revisited besteld. Wetende dat diezelfde plaat bij de overbuurman lag, voor hetzelfde geld.

Maar het is toch die gunfactor.

Wobbe moest me een voorlopig 'Nee' verkopen. De plaat was nog niet binnen. Waarschijnlijk was iets misgegaan, Wobbe zou dit voor me uitzoeken. En hij zou me bellen als Highway 61 geleverd was.

Dit was het moment om uit mijn schulp te komen. Tot vandaag was ik de koper die Dylan-elpees bij Wobbe kocht. Nu moest ik mijn identiteit prijsgeven: naam en telefoonnummer graag. We raakten aan de praat over Dylan, Wobbe's platenlabel Universe Productions (waar onder meer Herman Brood en Cuby & the Blizzards op debuteerden) en Wobbe's boekenuitgeverij Discovery Books.

Wat betreft die Discovery Books, Wobbe liet doorschemeren dat als ik een boek zou gaan schrijven, ik dat manuscript wel bij hem zou kunnen voorleggen. Wobbe is van plan (een ideetje) om een soort poule van schrijvers te starten met Discovery. Een soort bv'tje, met dertig man of iets.

Hoe zat het ook al weer met die gunfactor? Wobbe heeft behalve mijn financiƫle steun ook mijn literaire steun.

Per direct.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten